بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 5 جایگزین عالی برای مدیتیشن

5 جایگزین عالی برای مدیتیشن

پنج جایگزین برای مدیتیشن که تاثیر مشابهی دارد.

مراقبه و مدیتیشن، برای ذهن و روح انسان بسیار مفید است. اما شاید باشند افرادی که با فکر کردن، نشستن و انجام ندادن هیچ کاری، استرس میگیرند. اگر از آن نوع افراد فعالی هستید که در واقع با فکر کردن به چیزی به ظاهر آرامش بخش، مانند مدیتیشن استرس میگیرید، نترسید. 

راههای دیگری هم وجود دارند که میتوانید به وسیله آنها مدیتیشن کنید و ذهنتان را از روزمرگی ها خالی کنید.


1-موسیقی گوش دهید.

مدیتیشن قرار است به شما کمک کند با تمرکز کردن روی هر چیزی به جز تنش های روزانه تان، همه چیز را رها کنید و از لحظه حال لذت ببرید. حتی برای یک لحظه!

اگر مدیتیشن باب میل شما نیست، موسیقی را امتحان کنید. البته منظورمان هر نوع موسیقی ای نیست بلکه، راجع به آهنگ های بی کلام و آرامبخش صحبت می کنیم.


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

2-نفس عمیق بکشید.

با تمام فشارها و تنش های موجود، شاید پیدا کردن یک لحظه فقط برای نفس عمیق و آرام کشیدن، کار سختی باشد. اما شما چند بار در روز، چند دقیقه کوتاه وقت بگذارید تا نفس بکشید. برای آرام کردن ذهن و افکارتان، دم و بازدمهای عمیق انجام دهید. اگر واقعا به سلامتی روحی خود و به دور ماندن از فشارها و تنشهای عصبی علاقه دارید برای آرامش بیشتر، تمرینات تنفسی را امتحان کنید. شما می توانید از این ترفند حتی برای فروکش کردن عصبانیت هم استفاده کنید.


3-افکارتان را بنویسید.

نوشتن افکارتان یا نقاشی کشیدن آنها را امتحان کنید. کشیدن نقاشی و یا نوشتن احساساتتان روی کاغذ (نوت گوشی به شما کمکی نمی کند. حتما از کاغذ و قلم استفاده کنید.) میتواند به از بین بردن احساسات منفی که انباشته میشوند، کمک کند.


4-از تمرینات یوگا غافل نشوید.

 تمرینات بدنی یوگا به شما کمک میکند که به طور آگاهانه حرکت کنید و روی کاری که در حال انجام آن هستید، تمرکز نمایید. چه کسی میداند، شاید بیشتر از آنچه فکر میکنید، انسانی معنوی باشید و یوگا واقعا حالتان را بهتر کند. یوگا همچنین به درمان افسردگی هم کمک می کند.


5- پیاده روی کنید و یا کمی برقصید.

احساس منفیتان را با پیاده روی یا رقص از خود دور کنید. مدیتیشن لزوما به معنای نشستن و کاری نکردن نیست. برای کمک به آرام کردن اعصاب خود، ساعاتی را در دامان طبیعت بگذارنید و پیاده روی کنید و یا با یک موزیک شاد، در حالی که کارهای روزمره تان را انجام میدهید، کمی برقصید. لحظه ای برای ریلکس کردن و آرام شدن پیدا کنید تا خیلی سریع از مزایای روحی آن مانند کاهش اضطراب و افسردگی بهره مند شوید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده