بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روش های برنامه ریزی برای مدیریت زمان

روش های برنامه ریزی برای مدیریت زمان

روش های برنامه ریزی برای تمرکز بیشتر توسط استفن آلتروگ

بیشتر مردم می‌خواهند بهترین راه را برای برنامه‌ریزی روز خود برای حداکثر بهره‌وری بدانند، و مقالات و کتاب‌های متعددی وجود دارند که ادعا می‌کنند «برنامه کامل» را می‌دانند. اما واقعیت این است که هیچ روش کاملی برای همه وجود ندارد. از آنجایی که همه ما در مورد مدیریت زمان و بهره وری از آن دارای نقاط قوت و ضعف خاصی هستیم، آنچه برای یک فرد کار می کند می تواند برای دیگری یک فاجعه کامل باشد. ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین روش زمان بندی را پیدا کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا پنج روش مختلف برنامه ریزی روزانه وجود دارد که می توانید امتحان کنید. برخی از این روش ها بسیار ساده هستند، در حالی که برخی دیگر دیوانه کننده هستند.


1-روش پر کردن وقت

این موضوع به این معنی است که روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید و ساعات خاصی را برای انجام وظایف خاص اختصاص دهید. انجام این کار مستلزم این است که از قبل تعیین کنید که، می خواهید چه کاری را انجام دهید و دقیقاً چه زمانی آن را به انجام خواهید رساند. هنگامی که آن‌ها را در ذهن دارید، دیگر در طول روز وقت خودتان را هدر نمی دهید و تلاش می کنید که وظایفی که تعیین کردید را کامل انجام دهید.


2- روشMIT 

ام آی تی مخفف (The Most Important Task Method) است. روش MIT در مورد تمرکز بر کارهای ضروری تر است. به جای نوشتن یک لیست عظیم برای انجام دادن و تلاش برای انجام همه آن کارها، 1-3 کار را که کاملا ضروری هستند تعیین کنید و سپس بی وقفه در طول روز بر روی آن کارها تمرکز کنید. مسئله این نیست که شما هرگز بیش از سه کار را در روز انجام نمی دهید، بلکه تا زمانی که سه کار ضروری را به پایان نرسانید، هیچ کار دیگری انجام نمی دهید.


هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

3- روش پومودورو

تکنیک پومودورو یعنی کار کردن در فواصل زمانی کوتاه. این فوق العاده ساده است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارد یک تایمر است و به شما امکان می دهد یک کار بزرگ را به فواصل قابل مدیریت تقسیم کنید.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

یک کار را انتخاب کنید.

تایمر را برای 25 دقیقه تنظیم کنید.

کارتان را انجام دهید تا تایمر تمام شود.

حدود 5 دقیقه استراحت کنید.

حالا دوباره سرکارتان برگردید.

هر 4 جلسه پومودورو، استراحت طولانی تری (15 تا 30 دقیقه) داشته باشید.

این تکنیک به شما این امکان را می دهد که در طول روز مقدار قابل توجهی کار را انجام دهید و در عین حال استراحت کافی داشته باشید. زمان نسبتاً کوتاه هر جلسه، به شما این امکان را می دهد که با شدت و بدون خستگی ذهنی کارتان را انجام دهید.


4-روش ایستگاه های 90 دقیقه ای

با تکنیک ایستگاه 90 دقیقه‌ای، نهایت استفاده را از روزتان می‌برید: 90 دقیقه کار کنید و سپس 20 تا 30 دقیقه استراحت کنید. بیشتر مردم به ریتم های طبیعی بدن خود توجه چندانی نمی کنند و از محرک هایی مانند قهوه برای ایجاد انرژی در دوره های کم انرژی استفاده می کنند.

کار در فواصل 90 دقیقه ای به شما امکان می دهد حداکثر سطوح انرژی خود را با لیست وظایف خود مرتبط کنید، که بهترین بهره وری را ببرید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده