بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عادات ارتباطات خوب

عادات ارتباطات خوب

عادات ارتباطات خوب


مهارت های ارتباطی خوب تقریباً در هر شغلی که فکرش را بکنید مفید است. این مهارت هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای برای یک فرد بسیار مهم است، تسلط بر آن ممکن است زمان ببرد، به خصوص اگر به طور طبیعی برای شما پیش نیاید. همه افراد به عنوان یک ارتباط دهنده عالی شروع نمی کنند، اما وقت گذاشتن برای یادگیری و مشاهده دیگران می تواند به شما کمک کند خودتان بهتر شوید. لازم نیست نوع خاصی از افراد باشید یا تیپ شخصیتی خاصی داشته باشید، اما با گذشت زمان، این چیزی است که واقعاً می توانید روی آن کار کنید.


وقتی به دنبال شغل می گردید، یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید داشته باشید. شما باید بتوانید به کارفرمایان بگویید که به دنبال چه چیزی هستید و اینکه شما برای آنها مناسب هستید. نه تنها می تواند به شما کمک کند تا مصاحبه کنید، بلکه باید به خودتان اطمینان داشته باشید تا روند مصاحبه خوبی داشته باشید. یک بار دیگر، این زمان می برد اما هر چه بیشتر تمرین کنید بهتر خواهید شد. اگر شما فردی هستید که به دنبال بهبود این مهارت هستید، ما در این مقاله نکات و توصیه هایی برای شما داریم.


آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!


انطباق با شرایط جدید

داشتن یک مکالمه خوب با کسی یک چیز است، اما توانایی درک یک موقعیت و سازگاری به خودی خود یک مهارت کاملاً جدید است. ارتباطات خوب می توانند زبان بدن و حالات چهره افراد را بخوانند تا بدانند مکالمه بعدی را به کجا ببرند. به گفتگو ادامه دهید و سعی نکنید چیزی را به کسی که با او صحبت می کنید تحمیل کنید. اینکه بتوانید با تغییر موضوع کنار بیایید و همچنان وضعیت خود را کنترل کنید بسیار مهم است. این در مصاحبه های شغلی زمانی که مصاحبه کننده ممکن است یک سوال غیرمنتظره از شما بپرسد، مهم است، آرام باشید و قبل از صحبت فکر کنید.


یک مکالمه شامل دو نفر است

ممکن است در صحبت کردن خیلی خوب باشید، اما یک مکالمه شامل دو نفر است و باید اجازه دهید آنها نیز صحبت کنند. خوب صحبت کردن تنها یک بخش از ارتباط خوب است، شما باید به حرف های طرف مقابل گوش دهید و در واقع آنچه را که می گوید درک کنید. مطمئن شوید که آنها می دانند که شما در حال گوش دادن هستید و به آنچه آنها می گویند علاقه مند هستید. اگر احساس می کنید که شما هستید که در یک مصاحبه شغلی تمام صحبت های خود را انجام می دهید، چرا از آنها سوالی نپرسید؟ نشان دهید که واقعاً علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل و شرکت هستید.


از لحن و زبان صحیح استفاده کنید

شما باید لحن صدایی که استفاده می کنید را بشناسید و در تمام مدت آن را ثابت نگه دارید. لحن شما اغلب معنایی را روشن می کند و می رساند که ممکن است گاهی اوقات متوجه آن نشوید. وقتی در مورد موقعیتی احساساتی می شوید، کلمات را می توان به گونه ای تفسیر کرد که ممکن است منظورتان را نرساند. برای مثال، یک عبارت ساده مانند «نمی‌دانم» را می‌توان به روش‌های مختلفی تفسیر کرد، بسته به اینکه لحن شما توسط فرد دیگر چگونه بوده است. نه تنها صحبت ها می توانند بی ادبانه به نظر برسند بدون اینکه این هدف شما باشد، بلکه زبان بدن شما نیز چیزهای زیادی را می گوید. با نحوه نشستن یا حرکات دستی که استفاده می‌کنید، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد احساس یک فرد بگویید. سعی کنید و کنترل این موضوع را حفظ کنید.


گوش دادن به اندازه صحبت کردن مهم است

گوش دادن به خودی خود یک مهارت کاملاً جدید است، اما این چیزی است که افراد ارتباط خوب به خوبی انجام می دهند. آنها می توانند موقعیت را بخوانند و بدانند که آیا زمان مناسبی برای صحبت کردن است یا گوش دادن. توانایی گوش دادن فعال می تواند برای درست کردن کار دشوار باشد زیرا بستگی به این دارد که با چه کسی صحبت می کنید و عوامل دیگر (محیط، رابطه شما و غیره) چه هستند.


اگر بتوانید کارهای زیر را انجام دهید، شنونده فعالی هستید

شما زمان بیشتری را صرف گوش دادن در یک مکالمه می کنید تا اینکه صحبت کنید (این امر در صورتی صدق می کند که با شما صحبت می شود نه اینکه با شخصی در مورد موضوع خاصی صحبت کنید).

شما حرف شخص/افراد دیگر را قطع نمی کنید (این یک امر مسلم است، اما بسیاری از افراد حتی بدون اینکه بدانند صحبت را قطع می کنند).

زبان بدن شما نشان می‌دهد که شما واقعاً گوش می‌دهید (تماس چشمی برقرار می‌کنید، لبخند می‌زنید و سر تکان می‌دهید، بی‌قرار نیستید و غیره).

می توانید جزئیات بحث مورد نظر را به خاطر بسپارید.

شما سؤال می کنید تا بتوانید موضوع بحث را بهتر درک کنید.

بهتر است عجولانه نتیجه گیری نکنید


گاهی اوقات چیزهایی بدون زمینه مناسب گفته یا شنیده می شوند. اینجاست که دوباره لحن صدا هنگام مکالمه بسیار مهم است. بیشتر اوقات سوالاتی مطرح می شود و هرگونه سوءتفاهم به راحتی قابل حل است. از سوی دیگر، مردم نیز گاهی اوقات آنچه را که شنیده‌اند بدون اطلاع بیشتر ادامه می‌دهند. اگر فکر می‌کنید، موقعیت‌های بیشتری وجود دارد که همیشه باید در مورد آن موضوع توضیح بیشتری بخواهید. اگر می توانید از آن اجتناب کنید، نادان به نظر نرسید.


ارتباط خوب داشتن آسانتر از آنچه هست به نظر می رسد. ممکن است فکر کنید که در حین مصاحبه شغلی یا حتی در محل کار در برقراری ارتباط خوب هستید. اما همیشه چیزهایی وجود دارد که می توانید در آنها پیشرفت کنید. برای برخی افراد، ارتباط خوب آسان نیست و ممکن است کمی طول بکشد تا به صحبت با افراد جدید عادت کنند. نه تنها این، بلکه بخش گوش دادن در برقراری ارتباط می تواند برای برخی دشوار باشد. همه ما می توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که این مهارت را توسعه می دهیم و به درستی با افراد اطراف خود صحبت می کنیم.


ترجمه : فاطمه قناعتیان

بلاگسازان







فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده