بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» افراد موفق باورهای خلاقانه باور نکردنی متفاوت انجام می دهند

افراد موفق باورهای خلاقانه باور نکردنی متفاوت انجام می دهند

چیزی که افراد موفق هرگز وقت خود را تلف نمی کنند

افراد موفق مورد تحسین اکثر ما قرار می گیرند. همه دوست دارند مانند آنها باشند ، اما وقتی سعی کنید از موفقیت آنها تقلید کنید ، متوجه خواهید شد که این کار آسان نیست. راز آنها چیست؟ هیچ کس پاسخ روشنی ندارد ، و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که مسیر مطمئنی را که فرد باید برای رسیدن به آنجا طی کند ، می داند ، اما هنگامی که بیشتر عمیق می شوید ، می فهمید که رفتارها یا عادات خاصی وجود دارد که اکثر افراد موفق از آن دوری می کنند و این می تواند عاملی بزرگتر برای موفقیت آنها اگر می خواهید حداقل به اندازه آنها موفق باشید باید حذف این رفتارها را در نظر بگیرید.

وقتی سعی می کنید در حرفه خود پیشرفت کنید یا به طور کلی خود را بهبود ببخشید ، بهترین منبع ، البته ، بهترین کسانی هستند که به آنچه شما برای رسیدن به آن هدف دارید رسیده اند. اما این تنها به معنای انجام کاری نیست که افراد موفق دیگر نیز انجام داده اند - توجه به آنچه انجام نمی دهند نیز به همان اندازه مهم است . افراد موفق می دانند که از انجام فعالیت های اتلاف وقت ، شرکت روحیه زدا و به طور کلی تفکر منفی پرهیز کنند. و هنگامی که می دانید چه کاری را نباید انجام دهید ، می توانید توجه خود را بر روی تمام تغییرات رو به جلو متمرکز کنید که شما را در مسیر درست سوق می دهد. با این حساب ، ما با متخصصان حرفه ای و سبک زندگی صحبت کردیم تا در مورد همه کارهایی که افراد موفق هرگز انجام نمی دهند ، با ما در میان بگذاریم.

ممکن است بیش از حد ساده انگارانه به نظر برسد ، اما مهمترین تفاوت بین کسانی که در زندگی موفق می شوند و کسانی که موفق نیستند ، نحوه صحبت کردن در مورد خودشان است. اگر درمورد خود منفی صحبت کنید ، دستاوردهای خود را تخفیف دهید و به شما القا کند که نمی توانید کاری انجام دهید ، این فقط صدمه به توانایی شما برای موفقیت در خط می زند.

"شما می توانید زندگی خود را با استفاده از قدرت از کلمه صحبت تبدیل، می گوید:" جیمز Sweigert ، کارشناس شیوه زندگی و نویسنده اگر شما می گویید. "بزرگی در همه ما وجود دارد و جهان می خواهد همه ما شکوفا شویم. مواردی را که می خواهید ادعا کرده و آشکار کنید. ذهن خود را خوشحال کنید! جهان هر داستانی را برای شما بگویید ، منفی یا مثبت. پس ادامه دهید طرف خودت "

به نظرات دیگران اهمیت دهید

تصور کنید اگر برادران رایت به حرف منتقدان گوش دهند و کار در هواپیما را متوقف کنند یا اگر سرگئی برین و لری پیج گوگل را راه اندازی نکنند پس از اینکه بارها به آنها گفته شد که این ایده بدی است ، امروز چه جهانی زندگی خواهیم کرد.

بیشتر افراد به محض اینکه با نوعی مخالفت روبرو می شوند ، به دنبال آرزوهای خود نمی روند. آنها تصور می کنند مردم باید آنها را تشویق کنند تا موفق شوند.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

دفعه بعدی که کسی نظر خود را در مورد جاه طلبی های شما اعلام کرد ، سعی کنید آن را نادیده بگیرید ، زیرا در طولانی مدت ، مهم نخواهد بود. بیشتر اوقات ، افرادی که مشاوره می دهند هرگز کاری را که شما می خواهید انجام دهید انجام نداده اند.

درعوض باید به استادان رشته خود گوش فرا دهید. اگر می خواهید یک فروشنده موفق شوید ، از یک فروشنده ناموفق نظر خود را نمی پرسید. شما ترجیح می دهید با موفق ترین فروشنده ای که می شناسید مشورت کنید. بیشتر استادان افرادی را که در زیر آنها هستند تشویق می کنند تا احساسات خود را دنبال کنند هرچند دیوانه به نظر برسند.

افراد موفق نظر خود را دارند ، اما هرگز ادعا نمی کنند که عقیده آنها تنها نظر درست است. عزت نفس آنها به اندازه کافی بالا است که در صورت اشتباه می توانند اعتراف و عذرخواهی کنند. به عبارت دیگر ، آنها بعضی اوقات اشتباه می کنند که آنها را از حرکت به جلو باز نمی دارد. دفعه بعد ، یک دقیقه به آن فکر کنید. چرا شما هرگز عقاید دیگران را بالاتر از نظرات خود قرار می دهید؟

از تلف شدن وقت خود نترسید

مردم می گویند وقت پول است. اما من با این موافق نیستم. زمان حتی از پول با ارزش تر است. افراد موفق این را می دانند.

تقریباً می توانید هر چیزی را به زندگی برگردانید: اگر دوست دخترتان شما را ترک کند ، می توانید یک مورد جدید بگیرید ، اگر ضرر کنید ، می توانید بیشتر کار کنید و آن را پس بگیرید ، اگر MacBook خود را بشکنید ، می توانید یک مورد جدید بخرید. زمان یکی از معدود مواردی در زندگی است که نمی توانید به عقب برگردید. وقتی لحظه ای از بین رفت ، دیگر نمی توانید آن را پس بگیرید.

پول فقط به شما کمک می کند تا به زمان دسترسی بیشتری داشته باشید ، اما نمی تواند آن را بخرد و به همین دلیل افراد موفق با احساس فوریت کار می کنند و عمل می کنند زیرا آنها می دانند که ساعت در حال تیک زدن است ، همه اینها می تواند در یک لحظه تمام شود. به تعویق انداختن کارهای مهم را متوقف کنید ، اکنون آنها را انجام دهید.

روز را بدون برنامه شروع کنید.

شانس موفقیت شما از اولین لحظات روز شما شروع می شود . افراد موفق هر روز صبح فقط به جایی که باد آنها را می برد نمی روند - آنها تصمیم می گیرند که انرژی خود را به چه سمت هدایت کنند و در طول روز دنبال می کنند.

اریک لاتریس، مربی شغلی و توسعه تجارت می گوید: ترسیم روز برای موفقیت مداوم مداوم ضروری است . "بدون داشتن برنامه روزانه ، آسان است که به تخلیه کننده های زمان مانند بررسی بی وقفه ایمیل خود ، پیمایش در شبکه های اجتماعی و رسیدگی به شرایط اضطراری دیگران در حالی که اولویت های خود را بر عهده دارید ، جذب شوید."

ذهن خود را تمرین دهید

شما می دانید که باید بدن خود را تمرین دهید ، اما آیا ذهن خود را تمرین می دهید؟ دقیقاً مانند ماهیچه ها ، مهارت های حرفه ای شما نیز باید تقویت شده و در فرم خوبی قرار گیرند. افراد موفق اطمینان حاصل کنند که روز پا را با کشش جدی و طراوت دانش خود متعادل می کنند.

لاتریس می گوید: "پس از مطالعه الگوهای صدها نفر از افراد شغلی که من آنها را تحسین می کنم ، یک چیز مشترک در همه آنها گرسنگی برای یادگیری است." "آنها دائماً در حال خواندن کتاب ، تماشای آموزش و پرورش ذهن خود با ابزارهایی برای رشد در زمینه خود هستند."

تفکر بدگویان و متنفران راجب شما

همه منتقد هستند. گاهی اوقات مفید است که بدانید بدگویان شما در مورد شما چه می گویند ، اما نمی خواهید به آنها اجازه دهید بذر خودباوری در ذهن شما بکارند و قطعاً نمی خواهید صدای انتقادی آنها را درونی کنید. بسیار آسان است که در اثبات غلط بودن افکار آنان متمرکز شوید تا در وهله اول آنچه را می خواستید انجام دهید فراموش کنید. بنابراین بهترین راه حل تنظیم آنها است.

لیندزی دیتین مربی موفقیت ، سلامتی و سبک زندگی در زندگی ، اما بهتر ، می گوید: "افراد موفق می دانند که کارهای شگفت انگیزی را در زندگی انجام می دهند و همچنان روی آرزوها و اهداف خود تمرکز می کنند . "مخالفت خود را به عنوان حامی مبدل بدانید ، زیرا اگر" شایسته "توجه آنها نبودید ، از شما متنفر و رقابت نمی کنند."

صبر نکنید تا آنها آماده شوند

با رسیدن فرصت های مهم ، آنها احساس خسته کننده و دلهره آور بودن می کنند - این همان چیزی است که آنها را بزرگ می کند! اما افراد موفق از طریق احساس اینکه تجربه کافی ندارند و نمی توانند از پس چالش برآیند ، قدرت می گیرند. اجازه ندهید که خودباوری شما را از تلاش باز دارد.

دینین می گوید: "شما هرگز برای شروع آن کار کاملاً آماده نخواهید شد یا درخواست ارتقا سطح آن را ندارید ، بنابراین تا آنجا که می توانید آماده باشید ، اما سپس با شیرجه رفتن شیرجه بزنید." "اگر صبر کنید تا آماده شوید ، تمام زندگی خود را منتظر خواهید ماند."

به تعویق انداختن

بیایید صادق باشیم ، همه ما هر از چند گاهی معطل می کنیم ، خواه مربوط به آن دسته از لباس های شسته شده شما باشد یا رزومه ای که مدام می گویید به روز می کنید ، اما هرگز این کار را نکنید. افراد موفق آموخته اند که چگونه بر عادت کنارگذاشتن مهمترین چیز غلبه کنند. آنها نه با تسکینی که با تأخیر در انجام کاری به روز دیگر احساس می کنند ، بلکه با فشار به جلو ، انجام وظیفه ای که گفته اند انجام می دهند و بررسی آن از لیست خود عجله دارند.

دینینن می گوید: "اگر کاری وجود دارد که باید انجام شود ، رعایت موعد مقرر ضروری است." "به تعویق انداختن یک کار دشوار یا ناخوشایند فقط وقت گرانبها را تلف می کند و می تواند شما را بیش از آنچه که نیاز دارید نگران کنید."

همکاری کردن

همانطور که هرکسی که تاکنون پروژه ای گروهی انجام داده باشد می تواند به شما بگوید ، همکاری همیشه آسان نیست. اما افراد موفق تمایل دارند که بدانند چه زمانی بهتر است این کار را به تنهایی انجام دهند یا افراد دیگر را به دام بیندازند. شاید یک پروژه در مراحل اولیه خود باشد و شما بهتر باشد قبل از درگیر کردن دیگران با آن سر و کار داشته باشید - یا شاید افرادی که می خواهید در آنها حلقه بزنید فقط باعث می شوند که بهره وری کمتری داشته باشید. رمز موفقیت دانستن تفاوت است.

تلاش شما برای همکاری در چنین شرایطی می تواند بسیار معکوس باشد. شما وقت و انرژی ارزشمندی را تلف می کنید و راه حل های بالقوه ای را برآورده می کنید که هرگز دیگران را راضی نخواهد کرد. شما یا راه حلهای" Band-Aid "ایجاد می کنید که بعداً حل می شود ، یا اوضاع به اختلافات شدیدتری تبدیل می شود ، همه در حالی که زمان می گذرد. ​​"

10 Things Successful People Never Do | Goalcast

از هرگونه درگیری اجتناب کنید.

مانند همکاری ، اجتناب از درگیری معمولاً در گروه "کارهایی که باید انجام دهید" قرار می گیرد. اما قطعاً محدودیت هایی وجود دارد. اگر حتی در موقعیت هایی که مورد ظلم جدی قرار گرفته اید از درگیری اجتناب می کنید ، متوجه می شوید که درهای عبور از خطوط بیشتری را باز کرده اید. اگر به چیزی که شما را آزار می دهد نپردازید ، فقط بدتر می شود.

گلدمن-وتزلر می گوید: "اجتناب از درگیری می تواند در شرایطی مفید باشد که از انجام یک گفتگوی سازنده بیش از حد ناراحت باشید." "اما وقتی بدون در نظر گرفتن شرایط خاص از درگیری اجتناب کنید ، ارتباط برقرار نخواهید کرد ، که این امر باعث می شود تا شرایط بدتر شود ، وخیم تر شود ، نه بهتر. درگیری در" حالت آرام "طولانی می شود و اغلب سرانجام دوباره شروع می شود ، گاهی اوقات با شدت بیشتری نسبت به قبل. "

سرزنش کردن دیگران

وقتی مشکلی پیش می آید ، وسوسه انگیز است که تقصیر را به گردن کلمه دیگری بیندازید. اما با گذشت زمان ، این نوع رفتار حتی بیشتر از صدمه به افرادی که شما را سرزنش می کنید ، می تواند به شما آسیب برساند.

"هنگامی که نیت خوب شما برای" پیروزی "در یک درگیری باعث سرزنش و حمله به دیگران شود ، رفتار شما می تواند یک اثر اخلاقی داشته باشد: سایر افراد با شخصیت قوی ممکن است با ضد حمله به شما واکنش نشان دهند ، در حالی که افرادی که از درگیری جلوگیری می کنند کاملا خاموش می شوند ،" گلدمن-وتزلر می گوید. "این یک ضرر است تا بردی که شما در نظر داشتید. گاهی اوقات شما چهره خود را از دست می دهید ، در حالی که بار دیگر پول ، روابط ، زمان ، انرژی و تمرکز خود را از دست می دهید."

تلاش جهت تغییر افراد

شما نمی‌توانید کسی را مجبور به انجام کاری کرده یا او را تغییر دهید. به همین دلیل باید به دیگران اجازه دهید تا خودشان عواقب کارها و نتایج تصمیماتشان را تجربه کنند. آگاهی و کسب بینش نسبت به این واقعیت که شما قادر به تغییر دیگران نیستید به شما کمک می‌کند تا با تلاش در جهت تغییر رفتار خود، شاهد رشدی چشم‌گیر در شیوه‌های تبادلی دیگران با خودتان باشید و به اهدافتان نزدیکتر شوید. در واقع یکی دیگر از عادات افراد موفق، توانایی برقراری ارتباط موثر است.

او اشاره می کند که کسانی که موفق می شوند درک درستی از محیط پیرامونی خود دارند - و افرادی که اوقات خود را با آنها می گذرانند.

ریتمایر اضافه می کند: "افراد با EQ بالا می فهمند در حالی که نمی توانند احساسات دیگران را کنترل کنند ، اما 100 درصد بر احساسات خودشان کنترل دارند." وی افزود: آنها به هیچ كسی اجازه نمی دهند طرز تفكر خود را تعیین كند. افكار آنها از آنها است و بر احساس آنها در همه زمان ها كنترل كامل دارند.

ABOUT — TP2A

اجازه دهید ایمیل کارها را تعیین کند.

شما نمی توانید ایمیل خود را نادیده بگیرید . اما به نظر می رسد که افراد موفق همیشه این کار را انجام می دهند. خوب ، نه کاملاً ، اما آنها آنقدر به پینگ های مداوم صندوق ورودی خود پاسخ نمی دهند که برنامه های روزانه آنها را از بین ببرد.

آلک می گوید: "افراد موفق به ندرت وقت می توانند از طریق ایمیل از طریق آن صرف وقت کنند." "دلیل وجود هر ایمیل در صندوق ورودی شما کاری است که شما باید انجام دهید. رشد مداوم صندوق ورودی شما باعث حواس پرتی می شود و شما را از کارهایی که در واقع باید کار کنید دور می کند."

او پیشنهاد می کند فقط دو بار در روز ایمیل را چک کنید ، و این بازه های زمانی را روی آن کار خاص متمرکز نگه دارید ، بنابراین بقیه روز شما می تواند به مواردی که باید تصمیم بگیرید بیشترین اهمیت را دارند متمرکز شوید.

 اعتماد به کسی یا چیزی زیادی بی نقص بنظر میاد

خیلی طبیعی هست که انسان ها دوست دار چیزها و یا افراد فوق العاده باشند. ما عاشق کمال هستیم و باید همیشه در جستجوی آن باشیم. باید از افرادی که در کاری که انجام میدهند موفق هستند الگو بگیریم. کسانی که عملکرد خوبی دارند را استخدام کنیم. با افراد خاص دوست شویم تا بتوانیم از ویژگی های مثبت اخلاقی آن ها بهره مند شویم. اما زمانی که کسی یا چیزی بیش از حد خوب و بی نقص بنظر میرسد باید کمی شک کرد. همیشه در ذهن داشته باشید که هیچ کس و یا هیچ چیزی بدون اشکال نیست.

بر انتظارات جامعه تمرکز کنید.

به دنبال موفقیت و پیشرفت شخصی هستید؟ عالی. هر وقت کوتاه بیایید به خودتان بزنید؟ خیلی عالی نیست

می گوید: "به سختی تله های زندگی و هنجارهای اجتماعی از بین می روند که ما را باور می کند باید لاغر ، بسیار جذاب ، جوانی ، ثروتمند و دارای تحصیلات لیگ پیچک باشیم تا بتوانیم صدا ، سهمی یا تجارت پر رونق داشته باشیم." هرناندز "با تلاش برای مطابقت با این استانداردهای نخبه گرایی ، ما به راحتی خود را از اشتیاق و تدبیر تخلیه می کنیم."

وی اضافه می کند که پس از مصاحبه با بیش از 20 کارآفرین ، مربی و نویسنده برای پادکست خود ، شروع به مشاهده الگویی در میان کسانی کرد که این عادت تفکر را از بین بردند. هرناندز می گوید: "در برهه ای از زندگی خود ، آنها به خود اجازه دادند كه تماس خود را جستجو كنند." "آنها اجازه دادند کنجکاوی راهنمای آنها باشد. آنها با درک سوگیری منفی ، به دنبال شواهد جدیدی برای حمایت از چگونگی مهارت ، قدرت ، تأثیرگذاری و اعتماد به نفس بالا بودند."

همه چیز را جدی بگیرید.

متمرکز بودن به این معنی نیست که شما هرگز نمی توانید لرز باشید. تقریباً همه چیز در زندگی شما را می توان کمی جدی گرفت. به هر حال ، مواردی را که نیاز به رسیدگی دارند اداره کنید و مسائل قابل توجه را با سطح نگرانی مناسب درمان کنید - اما می توانید حتی در جدی ترین لحظات با کمی شوخ طبعی و چشم انداز راه هایی برای پاشیدن آب پیدا کنید.

هرناندز می گوید: "بسیاری از متخصصان تصور می کنند برای اینکه جدی گرفته شویم ، باید رواقی و جدی عمل کنیم." "یک زمان و مکان برای گفتگوهای جدی وجود دارد ، اما حقیقت این است که در تجارت ، ما تصمیم می گیریم با افرادی کار کنیم که نه تنها تبحر دارند بلکه آنها از نظر عاطفی با ما ارتباط برقرار می کنند."

او به چهره هایی مانند ریچارد برانسون و جان لگره اشاره می کند که شوخی ها و شوخی های سرگرم کننده دیگران را به خود جلب کرده و به ارتقا سطح شخصیت آنها کمک کرده است.

هرناندز می گوید: "نقاب زدن به قسمتی از شخصیت شما که از صمیم قلب برخوردار است (و شاید حتی دمدمی مزاج باشد) برای شما ضرر محسوب می شود ؛ این شما را در حب یک انرژی غیر اصیل نگه می دارد که 8 تا 10 ساعت از روز شما را آگاه می کند." "این منجر به از بین رفتن کار در محل کار و فرسودگی شغلی می شود. همچنین منجر به عدم تعامل در بین همکاران می شود و به طور بالقوه می تواند هزینه های شغلی و مشاغل تبلیغاتی شما را متحمل شود."

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

مغرور عمل کنید

افراد موفق می دانند که موفق هستند اما در این مورد احمق نیستند. نمی توانید اجازه دهید عقیده بالا درباره خود شما را در زمینه های بالقوه پیشرفت نابینا کند.

الیسا رابین کارشناس انتقال و رفاه ، دکترای روانشناسی تربیتی ، می گوید: "وقتی اطمینان پیدا کنیم که همیشه حق با ماست ، دیگر گوش دادن به اطلاعات اطراف خود را متوقف می کنیم ." "ما اطلاعات مهمی را که به ما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند ، از دست می دهیم. در طولانی مدت ، ما شهرتی ایجاد می کنیم که بهترین اعضای تیم ، کارکنان پشتیبانی و مربیان را بدرقه می کند."

وضعیت بد بدن را تغییر دهید

شل کردن ممکن است احساس خوبی داشته باشد ، اما وضعیت خوب بدن بسیار مهم است. آن چنان تأثیر عظیمی بر زندگی ما دارد - احساسی که از دیگران می گیریم و همچنین سلامت جسمی و روحی - که به نوعی تعجب آور است که ما آن را مانند جدول ضرب خود اعمال نمی کنیم.

رابین می گوید: "ما به محض قدم زدن در یک اتاق قضاوت می شویم ، و وضعیت بدن ما اعتماد به نفس ما را اعلام می کند". "صاف ایستادن در حالی که عضلات اصلی خود را محکم نگه داشته اید ، به شما احساس نیرو را در اطراف افراد می دهد و باعث می شود احساس جوانی و قوت بیشتری داشته باشیم. وقتی خم شده راه می رویم و سرمان را به سمت جلو رانده ایم ، پیرتر به نظر می رسیم و تمایل به جابجایی یا زور زدن داریم تا راه رفتن. با اعتماد به نفس."

روزانه بیش از پنج کار انجام دهید.

نه ، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بیش از پنج کار را در یک روز معین انجام دهید. نکته این است که هنگام تنظیم برنامه روزانه ، تمرکز مهم است. بهم ریختن لیست کارهای شما با بیش از آنچه توانایی تحمل آن را دارید - یا با چیزهای کوچکی که نمی دانید از کجا شروع کنید - فقط نتیجه ای معکوس خواهد داشت.

اریکا بارلاد کارشناس و مربی زندگی سالم ، می گوید: "کسانی که کارهای زیادی را در لیست خود قرار می دهند ، به سادگی نمی توانند هر کاری را که می خواهند انجام دهند. بنابراین ، این کار را نمی کنند." "آنها بر روی چیزهایی متمرکز می شوند که سوزن را حرکت می دهد - چه در سلامتی و چه در تجارت آنها - تا مطمئن شوند که همیشه آنچه را که لازم است انجام می دهند."

وانمود کنید همه چیز را می دانید.

افراد موفق زندگی را با اطمینان طی می کنند ، اما آنها همچنین می دانند که جهان هنوز چیزهای زیادی برای آموزش آنها دارد. به گفته فری ، افراد موفق به جای اینکه همه چیز را بدانند ، "کنجکاو هستند". "تظاهر به دانستن همه چیز ، خلاقیت و گزینه ها را محدود می کند."

از داشتن تکفر کمال گرایی افراد موفق پرهیز می کنند

افرادی که به موفقیت های بزرگ دست یابند همواره از این تفکر که کار را باید به بهترین و کامل ترین شکل ممکن ارائه دهند پرهیز می نمایند، زیرا کاملاً آگاه هستند که چنین امری شدنی نیست. همه ی ما بر مبنای ذات انسانی مان جایز الخطا هستیم، شما بدل به فردی کمال گرا گردید و بخواهید همیشه امور را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ نقصی به سرانجام برسانید در اصل بدل به فردی خواهید شد که بیشتر وقت خود را در عذاب خواهند گذراند و همواره نگران شکست خوردن خواهد بود.

افراد موفق به جای تمرکز بر چنین مسائلی سعی می نمایند مثبت اندیشی بوده و همواره از آنچه که انجام می دهند لذت ببرند.

10 Things Wealthy People Do to Keep Getting Richer

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده