بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهمترین استعدادی که یک فرد برای موفقیت در زندگی نیاز دارد چیست؟

مهمترین استعدادی که یک فرد برای موفقیت در زندگی نیاز دارد چیست؟

استعداد مهمتر یا سخت کوشی چیست؟

یکی از معروفترین بازیگران سینمای هالیوود در باره موفقیت خودش میگوید یکی از الهام بخشترین خطوط تاریخ سینما این بود که "جاه طلبی من بسیار بیشتر از استعداد من بود" جاه طلبی مهمترین ابزار دستیابی به موفقیت است ، و استعدادها و منابع را تا حد زیادی پشت سر می گذارد. یک نگرش بلند پروازانه می تواند هر کسی را به پیروزی و رضایت سوق دهد ، صرف نظر از آنچه در مقابل آنها قرار دارد. داشتن اراده ، رویا و شجاعت در رأس دنیا شما را در زندگی بسیار دورتر از هر مهارتی که می توانید داشته باشید ،خواهد داشت. ما در اجتماعی زندگی میکنیم که در این جامعه افراد موفق عموما به عنوان کسانی شناخته می‌شوند که توانایی‌ها و استعدادهای فوق‌العاده‌ای دارند و به همین دلیل از سایر افراد متمایز می‌شوند.

گاهی اوقات ، برای موفقیت ، نیازی به افزودن چیزهای بیشتر نداریم ، باید از بعضی از آنها صرف نظر کنیم. حتی اگر هر یک از ما تعریف متفاوتی از موفقیت داشته باشیم ، موارد خاصی وجود دارد که جهانی هستند ، اگر از آنها دست بکشید ، موفقیت بیشتری خواهید داشت. بعضی از آنها را می توانید امروز تسلیم کنید ، در حالی که ممکن است برای سایرین کمی بیشتر طول بکشد.

از سبک زندگی ناسالم دست بکشید "مراقب بدن خود باشید. این تنها مکانی است که باید برای زندگی در آن زندگی کنید.

جیم ره اگر می خواهید در زندگی به هر چیزی برسید ، همه چیز از اینجا شروع می شود. اول ، شما باید از سلامتی خود مراقبت کنید ، و فقط دو چیز وجود دارد که باید بخاطر بسپارید: رژیم غذایی سالم فعالیت بدنی قدم های کوچک ، اما شما روزی از خود تشکر خواهید کرد

طرز فکر کوتاه مدت را کنار بگذارید "شما یکبار زندگی میکنید اما اگر درست زندگی کنید همان یکبار کافیست.ما در برخی موارد از دیگران قوی‌تر هستیم اما تلاش و سخت کار کردن برای موفقیت، راز اصلی موفق شدن است. برای دستیابی به موفقیت با تکیه بر سخت کارکردن باید این سه دلیل منطقی را باور کنید تا بتوانید قدرت بی‌نظیر خودتان را برای موفق شدن به چنگ بیاورید.

مای وست افراد موفق اهداف بلند مدت را تعیین می کنند و آنها می دانند که این اهداف صرفاً نتیجه عادت های کوتاه مدت است که آنها باید هر روز انجام دهند. این عادت های سالم نباید کاری باشد که شما انجام می دهید. آنها باید چیزی باشند که شما هستید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

اگر هرگز سعی نکنید و از فرصت های بزرگ استفاده نکنید ، یا اجازه دهید رویاهایتان به واقعیت تبدیل شوند ، هرگز به توانایی واقعی خود پی نخواهید بردعلاوه بر این ، دنیا هرگز از آنچه می توانستید به دست آورید بهره مند نخواهد شد.

بنابراین ایده های خود را بیان کنید ، از شکست نترسید و مطمئنا از موفقیت نترسید.

استعداد یک کیفیت ذاتی است که راهی هوشمندانه برای دستیابی به شما می دهد.استعداد بیهوده است مگر اینکه دنبال آن بروید. هرگز نباید روی یک کاناپه نشست و انتظار نتیجه خوبی داشت. صرف داشتن استعداد به این معنی نیست که می توانید به زمین بازی بروید و ستاره تیم باشید.آرزوهای خود را پیگیری کنید که به نتیجه برسید تلاش و سخت کار کردن برای موفقیت رمز پیروزی است. در این صورت اگر به ما بگویند که توانایی خاصی ندارید یا بی‌استعداد هستید چکار کنیم؟ ما حالا می‌دانیم که اگر مسیر درستی را انتخاب کنیم که شامل مهارت‌های ما باشد پس سبب موفقیت ما هم می‌شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک فرد فوق‌العاده موفق باشید. اگر کسی به شما بگوید با استعداد یا بی استعداد هستید مطمئنا باید به او یادآوری کنید که تنها «سخت کار کردن» است که تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.

در حالی که سخت کوشی از استعداد مهمتر است

 استعداد یا سخت کوشی هر کدام در جای خود دارای اهمیت باشد و انسان در حالت ایده آل خود بهتر است در مسیر استعدادهای خود سخت کوشی کند و از هیچ کدام از آنها غفلت نکندو اگر یکی از آنها را انتخاب کنیم بعید است بتوانیم در مسیر موفقیت به سمت جلو برویم، اما انسان سخت کوش اگر چه در کاری استعداد کمتری داشته باشد آنقدرکار را انجام میدهد تا به مهارت کافی برسد و به اصطلاح مسیرآن کار برایش ساخته شود.

آرزوهای خود را پیگیری کنید که به این نتیجه برسید تلاش و سخت کار کردن برای موفقیت رمز پیروزی شماست. در این صورت اگر به شما بگویند که توانایی خاصی ندارید یا بی‌استعداد هستید چکار می‌کنید؟ شما حالا می‌دانید که اگر مسیر درست را انتخاب کنید که شامل مهارت‌های شما هم می‌شود سبب موفقیت شما می‌شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک فرد فوق‌العاده موفق باشید. اگر کسی به شما بگوید با استعداد یا بی استعداد هستید مطمئنا باید به او یادآوری کنید که تنها «سخت کار کردن» است که تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.هر شخصی دارای نبوغ ذاتی و استعداد شخصی می‌باشد اما این که این نبوغ و استعداد در مسیر درست قرار گیرد مهم است. طبیعتاً اگر استعداد فرد شناسایی نشود و اصطلاحاً شکوفا نگردد متأسفانه شخص از هوش خود بهره‌ای نخواهد برد.

اما برای پاسخ به این سوال که استعداد مهم‌تر است یا تلاش یک قدم دیگر جلو می‌رویم. هوش و استعداد شرط لازم است اما شرط کافی نیست. در واقع شما برای موفقیت حتماً نیاز به تلاش و سخت کوشی دارید.

استعداد درون مایه یادگیری کاری است که در ذات و طبیعت شما می باشد که شما با کمترین سخت کوشی ممکن بتوانید آن کار را با کیفیت بالایی انجام دهید، پس استعداد یعنی چیزی که از ابتدا وجود دارد و ما باید فقط برای پرورش آن وقت بگذاریم.

نکته مهم این می باشد که شما وقتی در کاری استعداد دارید معمولاً و در بسیاری از اوقات علاقه در پس آن می آید و به شما انگیزه دوچندانی برای ادامه آن کار و فعالیت می دهد . حالا شما تصور کنید در کاری پیش زمینه ذاتی دارید آیا سرعت موفقیت شما در آن کار چند برابر نمی شود؟

افرادی که به استعداد اعتقاد دارند معمولا تلاش کمی دارند و تا حدی از خودشان ناامید هستند چرا که استعداد خاصی ندارند تا بتوانند از آن استفاده کنند. این افراد وقتی با شخصی روبرو شوند که با مهارت خاصی ضرب و تقسیم اعداد چند رقمی ریاضی را به صورت ذهنی انجام می‌دهند و یا فردی که روی طناب راه می‌رود را نگاه می‌کنند به سرعت ناامید می‌شوند و احساس بی‌استعدادی در آن‌ها تقویت می‌شود.

زیرا استعداد فقط تاکنون یکی را تحمل می کند. اگر کسی حاضر به کار در برداشت و پرورش استعداد خود نباشد ، در واقع خود استعداد بی فایده است. سخت کوشی و پشتکار هر روز استعداد خالص را از بین می برد. بنابراین ، اگر استعداد و سخت کوشی دست به دست هم بدهند ، نتایج بهتری به دست می دهد. اگر خوش شانس باشید که با مغزهایی متولد می شوید که توانایی نبوغ بالقوه ای دارند ، بدون انگیزه نمی توانید به یک نبوغ واقعی تبدیل شوید. اینجا جایی است که کار سخت بازی می شود. هر کسی می تواند ایده ، چشم انداز یا رویایی داشته باشد ، اما 99٪ طول می کشد تا سخت تر کار کند تا آن را به واقعیت نزدیک کند.

مهم‌ترین عواملی که به رشد افراد در حوزه‌های گوناگون شغلی و تحصیلی میتواند کمک کند شناسایی استعدادهای درونی آن‌هاست. بر اساس شناخت کامل از توانایی‌ها و استعدادهایمان می‌توانید حوزه‌ تحصیلی و همچنین شغلی متناسب با خود را انتخاب کنید در صورتی که استعدادهای شخصی و موقعیت تحصیلی یا کاری هم ‌‌سو نباشند حاصلی جز سرخوردگی، خستگی مدام، افسردگی، دلسردی و بی‌میلی شدید به زندگی نخواهد داشت. از تمام این صحبت‌ها می‌توان به اهمیت و نقش استعداد یابی در موفقیت افراد پی برد. هیچوقت برای کشف استعدادهایتان دیر نیست و هروقت که شروع به کشف این نعمت‌های خدادادی در خود کنید، می‌توانید آینده‌ی روشن‌تری را برای خود رقم بزنید. در این زمینه تست‌های زیادی هستند که انجام آن‌ها می‌توانند به شما در مسیر کشف استعدادهای تحصیلی و شغلی‌تان کمک کنند و همچنین برای این امر می‌توانید به متخصصین و مراکز مشاوره مراجعه نمایید. لازم به توضیح است برای موفقیت تحصیلی نیاز به یک برنامه ریزی تحصیلی جامع خواهید داشت.

The Hard Work that Counts and The Hard Work that Does Not

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده