بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روش هایی برای بهبود مهارت های توسعه شخصی خود

روش هایی برای بهبود مهارت های توسعه شخصی خود

چه چیزی پیشرفت شخصی محسوب می شود؟

رشد شخصی یک فرایند مادام العمر است. این راهی است که افراد می توانند مهارت ها و ویژگی های خود را ارزیابی کنند ، اهداف خود را در زندگی در نظر بگیرند و پیشرفت شخصی در واقع سرمایه گذاری روی خود است. مهارت های خود را بشناسید و بالقوه خود را به حداکثر برسانید. شما مسئول پیشرفت خود هستید

پیشرفت شخصی عملی ارزیابی مداوم اهداف و ارزشهای زندگی شما و ایجاد مهارتها و کیفیت برای دستیابی به توانایی های بالقوه شما است. آنها می توانند به بلوغ ، موفقیت و رضایت شما کمک کنند.


 تمام افراد در زندگی اهدافی در پیش دارند و برنامه های زندگی خود را بر اساس این اهداف پایه گذاری میکنند و این توسعه فردی کمک می کند تا مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف در پیش بگیرید.

توسعه شخصی به عنوان فعالیتهایی تعریف می شود که باعث بهبود می شوند: آگاهی و هویت ، رشد استعدادها و پتانسیل ها ، ایجاد سرمایه انسانی و تسهیل قابلیت اشتغال ، افزایش کیفیت زندگی و تحقق رویاها و آرزوها و توسعه فردی به همه کمک می کند تا رشد کنند و به بهترین نسخه خود تبدیل شوید.تبدیل شدن به بهترین نسخه کاملا بستگی به خود شخص دارد و در افراد مختلف متفاوت است.


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

برنامه توسعه فردی برای همه افراد یکسان نیست و هر فرد می تواند متناسب با نیاز های خود از این برنامه استفاده کند.


فضای الهام‌بخش

ایجاد فضای الهام‌بخش برای خودتان اولین مهارت توسعه فردی است. این فضا با داشتن آرامش به شما کمک می‌کند تا خود را تحلیل کرده و برای بالا بردن سطح انرژی فضای تمیز، آرام و مرتب، نیاز هست و این عمل به شما انگیزه داده و تمرکز شما را افزایش داده و باعث اثرات فوق‌العاده و شگفت‌انگیز مثبت در زندگی می‌شود.یک فضای نامرتب و کثیف خلق شما را از خوب به بد تبدیل می‌کند و انگیزه شما را نابود می‌کند.

کنار آمدن با آدم‌های مشکل‌ دار

گاهی افراد مشکل‌داری در نزدیکی ما هستند که نمی‌توانیم از آن‌ها فاصله بگیریم، مثلا در محیط کار یا حتی آشنایان نزدیک یاد بگیریم که چطور با آنها کنار بیاییم.

یک زبان جدید یاد بگیرید.

یادگیری یک زبان کاملاً یک مهارت جدید است و فرایند آشنایی با یک زبان و فرهنگ جدید کاملاً یک تجربه ذهن آفرین است. یک تجربه عالیست. فرآیند آشنا شدن با یک زبان جدید و یک فرهنگ جدید، ذهن شما را باز می‌کند.

یک سرگرمی جدید انتخاب کنید.

فراتر از سرگرمی های مورد علاقه معمول خود ، آیا چیز جدیدی وجود دارد که بتوانید انتخاب کنید؟ ورزش جدیدی می توانید یاد بگیرید؟

به عنوان مثال شمشیربازی ، گلف ، سنگ نوردی ، فوتبال ، قایق رانی یا اسکیت روی یخ است.

سرگرمی جدید شما همچنین می تواند یک سرگرمی تفریحی باشد. به عنوان مثال ، سفال ، آشپزی ایتالیایی ، رقص ، طراحی وب و غیره

یادگیری چیز جدیدی نیاز دارد که خود را در جنبه های مختلف ، چه از نظر جسمی ، روحی و روانی ، کشش دهید.

غلبه بر ترس خودتان

مهارت پیروز شدن بر ترس است. عبارت اشتباهی وجود دارد مبنی بر اینکه یک انسان باید در هیچ موقعیتی نترسد! همه انسان‌های روی زمین ترس‌هایی دارند و این ترس‌ها باعث کند ساختن توسعه فردی می‌شود. بنابراین شما باید همیشه روی جنبه مثبت هر چیزی کار کنید و در این مورد شما باید بر ترس خود پیروز شده و به سمت جلو حرکت کنید تا به موفقیت بالاتر و جدیدتری در زندگی برسید.

یک دوره جدید را دنبال کنید.

دوره جدیدی وجود دارد که بتوانید در آن شرکت کنید؟ دوره ها یک روش عالی برای کسب دانش و مهارت های جدید است.

لازم نیست که یک دوره طولانی مدت باشد - سمینارها یا کارگاه ها نیز هدف آنها را دنبال می کنند.

من به چند کارگاه آموزشی رفته ام و آنها به من کمک کرده اند بینش جدیدی کسب کنم که قبلاً در نظر نگرفته بودم.

در واقع ، هرکسی که می خواهد یک یادگیرنده باهوش تر باشد باید در این کلاس 20 دقیقه ای رایگان شرکت کند: Spark Your Learning Genius. این به شما کمک می کند توانایی یادگیری خود را بیش از حد شارژ کنید و هر مهارت را سریعتر انتخاب کنید!

هر روز یک کتاب بخوانید.

کتاب ها منابع متمرکز خرد هستند. هرچه بیشتر کتاب بخوانید ، عقل بیشتری را در معرض دید خود قرار می دهید.

چه کتاب هایی وجود دارد که می توانید برای غنی سازی خود مطالعه آنها را شروع کنید؟ برخی از کتابهایی که من خوانده ام و مفید به آنها رسیده اند عبارتند از: فکر کنید و ثروتمند شوید

وقتی هر روز کتاب می خوانید ، با دانش بیشتر و بیشتری مغز خود را تغذیه خواهید کرد. آیا می دانید بهترین روش برای ذخیره این همه دانش و اطلاعات چیست؟ شما به این مغز دیجیتال نیاز دارید.

یک اتاق الهام بخش ایجاد کنید.

محیط حال و هوا را برای شما تعیین می کند. اگر در یک محیط الهام بخش زندگی می کنید ، هر روز الهام خواهید گرفت.در گذشته ، من به هیچ وجه اتاقم را دوست نداشتم ، زیرا فکر می کردم این اتاق نامرتب و کسل کننده است.چند سال پیش تصمیم گرفتم که تغییرات را شروع کردم و اتاقم را تعمیر اساسی کردم.

نتیجه نهایی؟ اتاقی که از بودن در آن کاملاً لذت می برم و به من الهام می هد که هر روز در اوج باشم.

اتاق شما روحیه و حالات شما را تعیین می‌کند. اگر در یک محیط الهام‌بخش زندگی کنید، واقعاً چیزهای جدید به ذهنتان می‌رسد. مثلاً پرده‌ها را کنار بزنید تا نور خورشید اتاق‌تان را روشن کند، تابلوهایی با نوشته‌ها یا عکسهای الهام‌بخش به دیوارتان بزنید٬ برای مبل‌ها و صندلی از رنگهای روشن استفاده کنید

مهارت های خود را بالا ببرید.

اگر قبلاً بازی های ویدیویی انجام داده اید ، به ویژه RPG ، مفهوم سطح بندی را می دانید - تجربه کسب می کنید تا بتوانید بهتر و قوی تر باشید.

من به عنوان یک وبلاگ نویس ، به طور مداوم مهارت های نوشتاری خود را بالا می برم. من به عنوان یک سخنران ، دائماً توانایی های مشارکت عمومی خود را ارتقا می دهم. چه مهارت هایی را می توانید ارتقا دهید؟

زود بیدار شدن از خواب

زود بیدار شدن (مثلاً 5-6 صبح) توسط بسیاری (آنتونی رابینز ، رابین شارما ، در میان سایر معلمان خودآموزی) تصدیق شده است تا بهره وری و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

وقتی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، انرژی و سرزندگیتان تا شب ادامه پیدا می‌کند و به همه کارهای روزانه‌تان می‌رسید، احساس می کنم به این دلیل است که وقتی زود بیدار می شوم ، طرز فکر م برای ادامه حرکت و زندگی فعالانه در روز تنظیم شده است.

مراقبه کنید

مراقبه ساده‌ترین روش برای خالی کردن تنش‌های زندگی است و سیستم عصبی بدن ما را آرام کرده و بنابراین آرامش درونی را فعال می‌کند. این آرامش درونی روی مغز عمل کرده و به پایین آوردن جریان خون در بدن کمک می‌کند که باعث از بین رفتن تنش می‌شود. مراقبه بسیار شبیه یک تیر و دو نشان است. اول اینکه به استرس خاتمه می‌دهد و دیگر اینکه به افزایش تمرکز و متمرکز شدن توان فرد که برای توسعه فردی بسیار مهم است، کمک می‌کند.

حفظ آمادگی جسمانی

شخصیت خوب با ساختار فیزیک بدنی خوب سنجیده شده و به همین ترتیب وظیفه شماست روی مسائل مربوط به فیزیک بدنی خود نیز کار کرده و همچنین برای جذاب‌تر کردن بدن خود، 15 دقیقه پیاده‌ روی به مدت 3 روز در هفته داشته باشید با ورزش‌های دیگر مانند شنا همراه باشد. این کار بدن شما را شکل داده و همچنین قدرت بدنی شما را افزایش می‌دهد.

پیدا کردن رقیب خوب

چشیدن طعم موفقیت واقعی در زندگی،رقابتی صورت می گیرد و احساس رقابت زمانی شکل می‌گیرد شما با یک رقیب مستقل قوی مواجه می‌شوید.به یک مقایسه بسیار سالم تبدیل شودو شما را به جلو هدایت می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید، پس همه توانایی‌های مخفی شما را آشکار می‌سازد. بنابراین به شما کمک می‌کند تا شخصیت خود را ارتقا دهید.

انتخاب یک شخصیت ایده‌آل

اغلب برخی افراد را در زندگی خود ملاقات کرده و اثر عمیقی روی ذهن و روح ما می‌گذارد و ما آن فرد را تحسین کنیم. این شخصیت‌های محبوب برخی ویژگی‌ها را دارند،ما آنها را دوست داریم و وظیفه ما این است که ایده‌آل خود را دنبال کنیم تا به بالاترین حد توسعه فردی در زندگی خود دست پیدا کنیم.

برای خودتان نامه بنویسید

اغلب به آرزوها و اهداف خودمان فکر کنید،پس از چندین سال به آن میرسید،چطور است که یک نامه به خودتان در آینده بنویسید؟ این کار مطمئناً یک کار ماجراجویانه است زیرا هنگام نوشتن این نامه، شما باید همه ویژگی‌های ایده‌آلی که می‌خواهید در او باشد را در نظر بگیرید. لذا باعث الهام‌بخشی به شما برای داشتن سطوح خاصی از آن شخصیت می‌شود.

بررسی بازخوردها

به شما درباره تغییراتی که در شما ایجاد شده است می‌گویند.که شدت تغییرات شما چقدر بوده است. اینکار شما را از مثبت بودن و درست بودن جهت تغییرات در شخصیت شما، مطمئن می‌کند.

چالش‌30 روزه

در نظر گرفتن یک هدف برای خودتان و یک بازه زمانی 30 روزه است تا آن کار را انجام دهید. یک هدف می‌تواندچیزی باشد که شما می‌خواهید انجام دهید و یا یک عادت بد است که می‌خواهید آن را ترک کنید.بنابراین شما می‌توانید کارها را در بازه زمانی داده شده انجام دهید

کتاب راهنمای زندگی خود را شروع کنید.

کتاب زندگی ایده ای است که من 3 سال پیش شروع کردم.اساساً ، این کتابی است که شامل موارد ضروری در مورد چگونگی زندگی کامل خود ، مانند هدف ، ارزش ها و اهداف شما است. مرتب کردن بر اساس کتابچه راهنمای زندگی شما.من کتاب زندگی خود را از سال 2007 شروع کردم و این یک عامل مهم در پیشرفت من بوده است.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

نقاط کور خود را مشخص کنید.

از نظر علمی ، نقاط کور به مناطقی اشاره می کند که چشم ما قادر به دیدن آنها نیست. از نظر توسعه شخصی ، نقاط کور چیزهایی در مورد خود ما هستند که از آنها بی خبریم. کشف نقاط کور به ما کمک می کند تا زمینه های پیشرفت خود را کشف کنیم.

یکی از تمریناتی که برای کشف نقاط کور خود استفاده می کنم ، شناسایی همه چیزها / حوادث / افرادی است که در روز باعث تحریک من می شوند - این باعث ایجاد احساس آزار و اذیت / عجیب و غریب / تحت تأثیر قرار گرفتن من می شود. اینها نقاط کور من را نشان می دهد.

انجام این تمرین همیشه سرگرم کننده است زیرا من چیزهای جدیدی در مورد خودم کشف می کنم ، حتی اگر از قبل فکر کنم که نقاط کور خودم را می دانم (اما در این صورت نقاط کور نخواهند بود؟).

اقدام کردن بهترین راه برای یادگیری و پیشرفت

کاری که شما قصد انجام آن را داشتید چیست؟ چگونه می توانید بلافاصله نسبت به آن اقدام کنید؟

انتظار هیچ کاری انجام نمی شود. اقدام به شما نتیجه فوری می دهد تا از آن بیاموزید.

از افرادی که به شما الهام می گیرند یاد بگیرید.

به افرادی که تحسینشان می کنید فکر کنید. افرادی که به شما الهام می گیرند. این افراد ویژگی های خاصی را منعکس می کنند که شما می خواهید برای خود نیز داشته باشید.

خصوصیاتی که می خواهید برای خود داشته باشید در آنها وجود دارد؟ چگونه می توانید این ویژگی ها را کسب کنید؟

ترک یک عادت بد

آیا عادت های بدی وجود دارد که بتوانید آنها را از دست بدهید؟ بیش از حد خوابیدن؟ ورزش نمی کنید؟ دیر رسیدن؟ لجن؟ خوردن ناخن؟ سیگار کشیدن؟

چند توصیه عالی از مدیر عامل شرکت Lifehack در مورد هک کردن حلقه عادت شما برای ترک عادت های بد و ایجاد عادت های خوب آورده شده است: چگونه یک عادت را بشکنیم و حلقه عادت را فراموش کنیم

یک عادت جدید پرورش دهید.

برخی از عادتهای خوب خوب برای پرورش این موارد شامل خواندن کتاب ، زود بیدار شدن ، ورزش، خواندن مقاله جدید توسعه شخصی در روز و مراقبه است.

آیا عادت جدید دیگری وجود دارد که بتوانید برای بهبود خود پرورش دهید؟اگر می خواهید چطور عادت های خوب را حفظ کنید ، این نکات را بررسی کنید:

از افراد منفی گریز بپرهیزید.

جیم روح می گوید،شما به طور متوسط ​​5 نفری هستید که بیشتر وقت را با آنها می گذرانید.به هر کجا که برویم ، مطمئناً افراد منفی وجود دارند. اگر احساس می کنید شما را به پایین می کشند زیاد وقت خود را در کنار آنها نگذرانید.

افراد سمی را از خود دور کنید

مواقعی وجود دارد که افراد دشواری وجود دارد که نمی توانید از آنها اجتناب کنید ، مثلاً در محل کار خود ، یا وقتی شخص بخشی از حلقه داخلی مخاطبین شما است.

نحوه برخورد با آنها را بیاموزید. این مهارت های مدیریتی مردم در آینده با کار با مردم کمک زیادی خواهد کرد

به رشد شخصی خود متعهد باشید.

من می توانم مقالاتی را با چندین روش ،برای بهبود خود بنویسم ، اما اگر شما قصد ندارید به رشد شخصی خود متعهد شوید ، مهم نیست که چه چیزی می نویسید.

هیچ مشکلی وجود ندارد. ما مسئول رشد شخصی خود هستیم - نه شخص دیگری. نه مادرت ، پدرت ، دوستت ، من

تصمیم بگیرید که به رشد شخصی خود متعهد شوید و خود را در یک سفر رشد و تحول در طول زندگی در آغوش بگیرید. با انتخاب چند مرحله بالا و کار روی آنها ، رشد خود را شروع کنید.

نتایج ممکن است فوری نباشد ، اما من به شما قول می دهم که تا زمانی که به آن عمل کنید ، تغییرات مثبتی را در خود و زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

اگر می خواهید خود را در حال پیشرفت ببینید ، باید برخی اقدامات را انجام دهید.

lifehack

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده