بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا شما شخصی هستید که دوست دارید رشد کنید؟

آیا شما شخصی هستید که دوست دارید رشد کنید؟

آیا شما دائما به دنبال بهبود خود و بهتر شدن هستید؟

مغز انسان از پدیده های شگفتی است که در بدن وجود دارد. تحلیل داده، خلاقیت، یادگیری، شناسایی استعدادها و غیره را می توان با شناخت توانایی های آن، بکار انداخت. بسیاری از افراد از استعدادهای ذاتی و یا استثنایی خود بی خبرند.

سلستین بنیانگذار تعالی شخصی است که در آنجا بهترین توصیه های خود را در مورد چگونگی افزایش بهره وری و دستیابی به تعالی در زندگی به اشتراک می گذارد.

من بسیار علاقه مند به رشد شخصی هستم. همین 4 سال پیش بود که اشتیاقم برای رشد و کمک به رشد دیگران را کشف کردم. آن زمان من 22 ساله بودم و آخرین سال دانشگاهم بود. همانطور که به معنای زندگی می اندیشیدم ، فهمیدم که هیچ چیز معناداری بیش از پیگیری یک زندگی با پیشرفت ندارد و فقط از طریق بهبود خودمان است که بیشترین بهره را از زندگی می بریم.

هرچه بیشتر رشد میکنم ،بیشتر می فهمم آنجا چیزهای زیادی وجود دارد که من نمیدانم ،مطمئناً همیشه چیزی در مورد خودمان وجود دارد که می توانیم آن را بهبود ببخشیم. پتانسیل انسانی بی حد و حصر است ، بنابراین رسیدن به نقطه ای بدون رشد غیرممکن است. هر وقت فکر می کنیم خوب هستیم ، می توانیم حتی بهتر هم باشیم.

بهبود فردی به این افراد خواهد آموخت تا خودِ واقعی را بهتر بشناسید. می توانید با زمان بندی مناسب، ورزش، انجام بازی های فکری و تغذیه مناسب به بهبود عملکرد مغز کمک کرد. هنگامی که ورزش و انواع سرگرمی را چاشنی زندگی خود نمایید، خواهید دید مشکلات چندان هم بزرگ نبودند بلکه خودمان کوچک فکر کردیم.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

مهارت های توسعه فردی می تواند ویژگی ها و خصوصیاتی باشد که از قبل دارید یا خصوصیاتی که می توانید از طریق آموزش و مشاوره به دست آورید. افراد بسته به اهداف خود، مهارت های مختلف بهبود فردی را فرا می گیرند.

مهارت هایی که همه افراد در جهت بهبود توسعه فردی باید داشته باشند، مانند ارتباطات، بین فردی، سازمانی، حل مسئله، اعتماد به نفس، تطبیق پذیری، تمامیت، اخلاق کاری،

روحیه و حالات شما را چیدمان اتاق شماتعیین می‌کند. اگر در یک محیط الهام‌بخش زندگی کنید، واقعاً چیزهای جدید به ذهنتان می‌رسد. مثلاً پرده‌ها را کنار بزنید تا نور خورشید اتاق‌تان را روشن کند، تابلوهایی با نوشته‌ها یا عکس‌های الهام‌بخش به دیوارتان بزنید٬ برای مبل‌ها و صندلی از رنگهای روشن استفاده کنید

تمامی ما دارای مجموعه ای از الگوهای رفتاری هستیم که با تکرار ناخودآگاه خود آن ها را وارد زندگی خود نموده ایم. تغییر این عادات و الگوها مستلزم الگوبندی مجدد مغز است و این در توسعه فردی امری مهم می باشد. برای پایداری تغییرات باید عادت با رفتار جدید را تحت شرایط مختلف تکرار نماییم. زمان لازم برای تنظیم هر عادت جدید متفاوت است و ترس می تواند از رشد و پیشرفت شما جلوگیری کند.

به عنوان مثال اگر از صحبت کردن در اجتماعات می ترسید، در کلاس هایی شرکت کنید که به شما کمک می کند سخنران خوبی شوید. اگر از تصمیم گیری می ترسید و نمی توانید به تصمیمات خود اعتماد کنید، یک مربی پیدا کنید که می تواند در تصمیم گیری بهتر و ایجاد اعتماد به نفس به شما کمک کند. با امتحان کردن کار های سخت، رشد می کنید و بیشتر یاد می گیرید. اگر خجالتی هستید، سعی کنید مکالمه را شروع کنید یا با افراد جدید ارتباط برقرار کنید.

افرادی که مورد قبولتان هستند را در نظر بگیرید، افرادی که تحسینشان می‌کنید. آن‌ها ویژگی‌هایی دارند که شما هم احتمالاً برای خودتان می‌خواهید. کدام ویژگی‌های‌شان را دوست دارید که داشته باشید؟

افراد ویژگی‌های منحصربه‌فردی در خود دارند. همه دوستانی که اطراف شما هستند هم چیزهایی دارند که می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. همین الان به یک دوست خوب فکر کنید. به یکی از ویژگی‌های مثبت او که شما هم می‌خواهید به دست آورید فکر کنید.اگر لازم است با آن‌ها صحبت کنید، حتماً از اینکه بتوانند به شما کمک کنند خیلی خوشحال می‌شوند.

افراد مشکل‌داری در نزدیکی شما هستند که نمی‌توانید از آن‌ها فاصله بگیرید، مثلا در محیط کار یا حتی آشنایان نزدیک شما. یاد بگیرید که چطور با آن‌ها کنار بیایید.

از گذشته ناراحتی و شکایتی دارید وقتش است که آن را رها کنید. چسبیدن به آن‌ها، شما را از پیش رفتن و بهتر شدن باز می‌دارد. گذشته را فراموش کنید، خودتان را ببخشید و به راهتان ادامه دهید.

من به عنوان یک مدافع پرشور رشد ، به طور مداوم به دنبال راه هایی برای خودسازی هستم. من 42 مورد از بهترین نکات خود را گردآوری کرده ام که ممکن است در سفر رشد شخصی شما مفید باشد. برخی از آنها مراحل ساده ای هستند که می توانید بلافاصله در آنها شرکت کنید. بعضی از آنها گامهای بزرگتری است که تلاش آگاهانه ای برای عمل می کند. اینجا اند:

هر روز یک کتاب بخوانید.

کتاب ها منابع متمرکز خرد هستند. هرچه بیشتر کتاب بخوانید ، عقل بیشتری را در معرض دید خود قرار می دهید.

چه کتاب هایی وجود دارد که می توانید برای غنی سازی خود مطالعه آنها را شروع کنید؟ برخی از کتابهایی که من خوانده ام و مفید به آنها رسیده اند ، فکر کنید و ثروتمند شوید ، چه کسی پنیرم را جابجا کرد ، 7 عادت ، علم ثروتمند شدن و زندگی به روش

وقتی هر روز کتاب می خوانید ، با دانش بیشتر و بیشتری مغز خود را تغذیه خواهید کرد. آیا می دانید بهترین روش برای ذخیره این همه دانش و اطلاعات چیست؟ شما به این مغز دیجیتال نیاز دارید.

فراتر از سرگرمی های مورد علاقه معمول خود ، آیا چیز جدیدی وجود دارد که بتوانید انتخاب کنید؟ ورزش جدیدی می توانید یاد بگیرید؟

به عنوان مثال شمشیربازی ، گلف ، سنگ نوردی ، فوتبال ، قایق رانی یا اسکیت روی یخ است.

سرگرمی جدید شما همچنین می تواند یک سرگرمی تفریحی باشد. به عنوان مثال ، سفال ، آشپزی ایتالیایی ، رقص ، قدردانی از شراب ، طراحی وب و غیره

یادگیری چیز جدیدی نیاز دارد که خود را در جنبه های مختلف ، چه از نظر جسمی ، روحی و روانی ، کشش دهید.

یک دوره جدید را دنبال کنید.

آیا دوره جدیدی وجود دارد که بتوانید در آن شرکت کنید؟ دوره ها یک روش عالی برای کسب دانش و مهارت های جدید است.

لازم نیست که یک دوره طولانی مدت باشد - سمینارها یا کارگاه ها نیز هدف آنها را دنبال می کنند.

من به چند کارگاه آموزشی رفته ام و آنها به من کمک کرده اند بینش جدیدی کسب کنم که قبلاً در نظر نگرفته بودم.

دون شناخت اهداف‌مان، امکان کسب موفقیت وجود نخواهد داشت. اگر دید و چشم‌اندازی از موفقیت‌ها برای خود تعریف کنیم، طراحی نقشۀ راه و برنامه ریزی برای رسیدن به نقطۀ دلخواه آسان‌تر می‌شود. اگر هدف گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌مان طولانی‌مدت نیست، ایرادی ندارد. بهتر است اهداف و برنامه‌های‌مان را به بازه‌های زمانی مشخص‌تر و کوتاه‌تری تقسیم‌بندی کنیم. مثلا بازه‌های ده‌ساله، پنج‌ساله یا یک‌ساله در نظر داشته باشیم. مهم نیست که این بازه‌ها چندساله هستند؛ باید مدت‌زمانی را انتخاب کنیم که برای‌مان راحت‌تر و منطقی‌تر است.

براساس چشم‌اندازی که برای آینده‌مان در نظر می‌گیریم، باید اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت داشته باشیم. همچنین، اطمینان داشتن از اینکه اهداف مذکور بامعنا هستند و در جهت بزرگ و وسیع اندیشیدن برای‌مان الهام‌بخش‌اند، بسیار مهم است. این اهداف باید طوری طراحی شده باشند که به ما توان متعهد شدن در خلال تمام موانع و سختی‌های راه را بدهند

اگر سادگی و قدرشناسی در ما قوی باشد، امکان حفظ مسیر و ادامه دادن تلاش بیشتر می‌شود. دربارۀ اهمیت و قدرت قدرشناسی در زندگی، گفته‌ها و نوشته‌های زیادی وجود دارد؛ باوجودِاین، همۀ آنها متفق‌القول هستند که این ویژگی می‌تواند سریعا رشد شخصی را سرعت بدهد.

اگر اکنون برای تغییر زندگی خود اقدامی انجام نمی دهید ، به احتمال زیاد برای بقیه زمان خود نیز به همین روال زندگی خواهید کرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده